We houden wel van een persoonlijk tintje bij aankopen, mits het wel echt gemeend is natuurlijk. De reclamemails met ‘Beste meneer Krakeling Communicatie’ kunnen mij persoonlijk gestolen worden, net als de standaardmails met ‘We willen graag weten wat u van onze service vindt!’ na iedere bestelling van 5 Euro.
Waar wij wel wel warm voor lopen? De Usem-cards bijvoorbeeld. Na het bestellen van een proefsetje zat er een handgeschreven kaartje bij van Gijs de Werker. Dat, en de kaartjes zelf natuurlijk, zorgde voor een vervolgbestelling met in de opmerkingen de boodschap blij te zijn met de persoonlijke touch.
Dat leverde een nog persoonlijker bedank-email en -kaartje bij de levering. In één keer kopen we geen kaartjes meer op een website maar bij Gijs. Kleine moeite voor Gijs, groot plezier voor ons.
Een persoonlijk tintje leveren kan op veel manieren: een kaartje bij een bestelling, een mail met een speciale tip of link of een bedankje bij betaling van de factuur.
Aanleidingen genoeg
December is bij uitstek de tijd van het jaar voor de geïnstitutionaliseerde aandacht: de kerstkaarten en relatiegeschenken. Een goede gewoonte en met het voordeel van een harde deadline. Maar krijg je dan wel ‘waar’ voor je geld? Is het niet veel handiger om iets te sturen op een moment waar je de aandacht niet hoeft te delen met al die andere relaties?
Rond 5 december worden er heel wat gedichten en chocoladeletters afgeleverd. Of is Valentijnsdag misschien een mooi moment om (ook) de zakelijke relaties te versterken? Of kies een verjaardag, jubileum of mijlpaal van het bedrijf om te trakteren. Help klanten door Blue Monday heen met een hart onder de riem of een leuk aanbod. Wens ze een fijne vakantie en maak meteen een afspraak na hun terugkomst.
Met andere woorden: er is altijd wel een gelegenheid om een persoonlijke boodschap aan op te hangen. Zelf geen inspiratie? Dan helpen wij graag!